fbpx

5 coses que ver en Siero

Por Denis Soria

Siero ye un llugar estupendu pa esplorar Asturies dende’l centru a cualesquier puntu del Paraísu, pero tien tamién muncho pa ofrecer. Güei proponémoste 5 coses pa ver y facer nel conceyu

1. Les Campes

Interior del chigre Pumarín (Foto: Imanol Rimada)

Fuisti al Carmín de La Pola,

llevasti medies azules,

llevástiles emprestaes,

qu’aquélles nun yeren tuyes.

(popular)

¿Andes con fame? Los meyores sitios pa xintar tán nesta plaza del centru de La Pola: Casa Manolo, Viento del Norte, El Rinconín de Les Campes, El Madreñeru, El Pozu… Anque Pumarín tien fama d’ofrecer un ambiente más tradicional y la Sidrería Les Campes la meyor rellación calidá-preciu.

Lo más llamativo, amás de la so arquitectura tradicional, ye’l monumentu n’homenaxe a les fiestes d’El Carmín (celebraes a últimos de xunetu). El so orixe remóntase a 1695, cuando Andrés del Quintanal Nosti fundó nesti mesmu llugar una ermita advocada a la Nuestra Señora del Carme (bastiada en 1810), dando orixe a una romería qu’anguaño ye, xunto colos Güevos Pintos (Domingu de Pascua), la fiesta más popular de Siero, con cerca de 50.000 asistentes. Obra de Constantino Rozada, recrea la danza prima cola que se da acabación la celebración d’El Carmín.

2. Valdesoto

Ilesia de San Félix (Fotografía: Pueblastur)

Valdesoto ye, quiciás, la parroquia más folixera del conceyu de Siero. Les dos fechas más importantes son les fiestes de San Félix (segunda fin de selmana d’agostu), nes que se celebra’l Desfile de Carroces (declarada Fiesta d’Interés Turísticu de magar 2002) y los Sidros y Comedies (primer domingu dempués de Reis), una mazcarada d’iviernu guapa y divertida que tien llugar a la solombra de la ilesia modernista de San Félix y bien cerquina del Palaciu de los Carreño, del sieglu XVIII y declaráu Bien d’Interés Cultural.

3. Tiñana

Palaciu de Meres (Foto: Wikipedia)
Interior del Palaciu de Meres (Fotografía: Turismo Asturias)

A malpenes 10 minutos de La Pola, esta parroquia ye conocida pola gran bayura de llagares, siendo un destín enforma valoráu pa facer espiches: Llagar de Fonciello, Llagar de Quelo, Llagar Juanín, Viuda de Palacio o Llagar Muñiz. Per otru llau, siempre paga la pena acercase a conocer el formosu Palaciu de Meres, declaráu BIC. Llevantáu ente los sieglos XV y XVII, apaez en delles películes de José Luiz Garci (El abuelo, You’re the One, Historia de un beso, etc.) y en La Regenta, de Fernando Méndez-Leite.

4. Cualloto

Ponte de Cualloto (Fotografía: Conceyu de Siero)

Cualloto, ye un llugar singular. Parte de la llocalidá pertenez a Granda (Siero) y parte a Uviéu, pero ye esta cercanía a la capital lo que fai que tenga tamién una ufierta prestosa de llagares y sidreríes bien afayadices pa comer pela fin de selmana, combinada con un importante caseríu tradicional. No tocante a Siero, lo más interesante ta na ponte medieval (anque se piensa que les sos bases son d’orixe romanu) y na vieya fábrica de cerveza Águila Negra, d’estilu neoclásicu y restaurada de recién llueu de dos décades d’abandonu.

5. Valles mineros de Pumarabule y Candín

Valle de Pumarabule (Foto: rpasturias)

Esta parte del Este de Siero contrasta col paisaxe del restu del conceyu, pos equí faise bultable la güelga del so pasáu mineru, colos típicos castilletes, escombreres y poblaos de trabayadores. Na parroquia de Santa Marta podremos conocer el Pozu Pumarabule (o El Pozu la Muerte), furáu en 1917 y que tien l’honor de ser el primer pozu vertical d’Asturies, amás de l’aldea de Llamuñu. Siguiendo pela AS-324 hasta la parroquia de Carbayín espérenmos los de La Paulina (en La Rasa), reconocida por Xovellanos y el Pozu Mosquitera (desde la AS-323), peslláu nos ochenta. Per último, dende Candín podremos percorrer la SI-12 y contra Lieres pela SI-14 hasta’l conxuntu mineru de Solvay, un exemplu magníficu de pobláu mineru y pozu, perteneciente a los Valdeón Cabanilles, pero compráu en 1903 por Solvay y Cia.

 

Pozu Pumarabule (Fotografía. MTI Minas Asturias)
Comments are closed.
es_ESEspañol